Mobile
Log In Sign Up
Home > french-english > "ministre de l'armement" in English

English translation for "ministre de l'armement"

ministry of armaments
Example Sentences:
1.March 1940: Fritz Todt becomes Reich Minister of Armaments and Ammunition.
Mars 1940 : Fritz Todt devient ministre de l'Armement et des Munitions, poste nouvellement créé.
2.February 1942: Albert Speer succeeds Todt as Reich Minister of Armaments and Ammunition.
Février 1942 : à la mort accidentelle de Todt, Albert Speer lui succède comme ministre de l'Armement et des Munitions.
3.Correspondingly, Todt himself was named Reich Minister of Armaments and Munitions during 1940.
C'est dans ce cadre que Todt est nommé ministre de l'Armement et des Munitions (Reichminister für Bewaffnung und Munition) en 1940.
4.The responsibility for carrying it out fell on Albert Speer, Hitler's Minister of Armaments and War Production.
Dans ce film, Ferch incarne Albert Speer, l'architecte et ministre de l'Armement et de la production de guerre de Hitler.
5.Dautry was Armaments Minister from 20 September 1939 to 16 June 1940 in the governments of Daladier and Reynaud.
Dautry est ministre de l'Armement du 20 septembre 1939 au 16 juin 1940 (gouvernement Édouard Daladier et gouvernement Paul Reynaud).
6.During World War I, Karl Pearson and his Biometrics Lab helped produce ballistics calculations for the British Ministry of Munitions.
Pendant la Première Guerre mondiale, Karl Pearson et son équipe du Biometrics Lab contribuent à la production des calculs de balistique pour le ministre de l'Armement.
7.In November 1942, Hitler and Minister of Munitions Albert Speer discussed possible launch configurations and examined models and plans of the proposed bunkers and mobile launchers.
En novembre 1942, Adolf Hitler et le ministre de l'armement, Albert Speer, examinèrent les différentes propositions et les plans des bunkers et des lanceurs mobiles.
8.June 1943: Albert Speer's ministerial authority is extended to cover the entire German war industry, and is elevated to Reich Minister of Armaments and War Production.
Juin 1943 : l'autorité du ministère d'Albert Speer est étendue à l'industrie de guerre, il devient ainsi ministre de l'Armement et de la Production de guerre.
9.On February 8, 1942, Minister of Armaments Fritz Todt died in a plane crash shortly after taking off from Hitler's eastern headquarters at Rastenburg.
Le 8 février 1942, le ministre de l'Armement Fritz Todt mourut accidentellement dans le crash de son avion peu après avoir décollé du quartier-général oriental de Hitler à Rastenburg.
10.In the dying days of the Second World War, the sacked German munitions minister Albert Speer devised a plan to protect the players of the Berlin Philharmonic from the invading Soviet forces.
Dans les derniers jours de la Seconde Guerre Mondiale, l'ancien ministre de l'armement allemand, Albert Speer, conçoit un plan pour protéger les musiciens de l'orchestre de la philharmonique des troupes Soviétiques.
Similar Words:
"ministre de l'agriculture ou équivalent" English translation, "ministre de l'agriculture, de l'alimentation et de la marine (irlande)" English translation, "ministre de l'agriculture, de la pêche et de l'alimentation du cabinet fantôme" English translation, "ministre de l'algérie" English translation, "ministre de l'aménagement du territoire" English translation, "ministre de l'armement (royaume-uni)" English translation, "ministre de l'emploi et de l'immigration" English translation, "ministre de l'enfance, de l'Égalité, du handicap, de l'intégration et de la jeunesse (irlande)" English translation, "ministre de l'enseignement supérieur, de la recherche, de l'innovation et de la science (irlande)" English translation